X
تبلیغات
نسیم جنوب - بهداشت برای بانوان (فقط بانوان بخوانند )

نسیم جنوب

پنجره ای رو به روشنایی و فردایی بهتر . «دست به دست هم دهیم به مهر - تا میهن خود کنیم آباد »

خانم ها چگونه عطر انتخاب کنند

 

 

   ع- ط – ر* عـطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر *ع – ط - ر

 

وقتی وارد مغازه ی عطر فروشی می شوید و می خواهید عطری بخرید که خوش بو باشد  معمولا به رنگ عطرها ، اندازه و شکل ظاهری آنها نگاه می کنید . گیج می شوید که کدامیک از عطرها را بگیریدو در نهایت برای خرید عطر مورد علاقه صد دل می شوید که بالاخره کدامیک را خرید کنید .من در این قسمت می خواهم شما با را رمز و رازهای عطر آشنا کنم تا بتوانید با خیال راحت همان عطری را که می خواهید خرید کنید .

چند نکته :

1-    اصلا به رنگ و اندازه ی عطر توجه نکنید . آنچه که مهم است خود عطر است ؛نه رنگ و اندازه .

2-    توضیح اینکه : بیشتر شرکتهای تولید شیشه ی عطر بیشتر به فکر تولید محصولاتی تبلیغاتی و تجاری هستند ؛ پس : عطرها را با توجه به شکل ضاهری انتخاب نکنید .

مطلب بعدی اینکه شما چگونه شخصیتی دارید ؟ آرام و صمیمی ، گرم و پر تحرک ، جدی و مصمم ، لطیف و مردمی ،ورزشکار و پر جنب و جوش و . . . مرد هستید یا زن ؟

برای هر کدام از این خصوصیات عطر خاص خود پیشنهاد می شود که در ادامه اشاره می کنم .

عطرهایی داریم که به عطرهای گرم معروف هستند این عطرها را نمی شود در روزهای گرم سال استفاده کرد . دسته ی دیگر از عطرها عطرهای سرد هستند که بهتر است در روزهای گرم استفاده شود تا اثر بهتری داشته باشد و حالت خوشایند و مطبوعی بر روحیه ی خود و اطرافیانمان داشته باشد .

اگر شما انسانی عاطفی هستید باید از عطری استفاده کنید که دارای بویی ملایم باشد و اگر انسانی گرم و پرکار هستید عطر انتخابی شما باید عطری گرم و شبیه به عطرهای شرقی باشد.

 

اطلاعاتی در مورد انواع عطرو خواص آنها

همانطور که درصد (غلظت)ترکیبات معطر (آروماتیک)کاهش می یابد ،شدت و طول عمر عطر نیز کاهش می یابد .

اگر بخواهیم از نظر غلظت و ماندگاری ،عطرها را دسته بندی کنیم ؛ به ترتیب زیر قرار می گیرند.

1-عصاره ی عطر :20تا 40% ترکیبات معطر

2-EAUDE PERFUM 10تا20%ترکیبات معطر که اگر روی شیشه ی عطر توجه کنید؛ با همین نام به فروش می رسند.

3-EAUDE TOILETTE   5 تا 10% ترکیبات معطر که این نوع عطر به دلیل غلظت کم از ماندگاری کمتری برخوردارند .

4-EAUDE COLOGENE   2 تا 3% ترکیبات معطر

ترکیب آب و الکل بعنوان حلال مواد معطر بکار می رود . در عمل، گرمای بدن سبب می شود تا حلال به سرعت تبخیر شده و عطر روی پوست باقی بماند تا به تریج طی چندین ساعت تبخیر گردد.

مراحل تبخیر عطر :

1-رایحه اولیه : راحیه ای که پس از چند دقیقه از استعمال عطر احساس می گردد. رایحه ی اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر است . به همین خاطر در فروش عطر تاثیر به سزایی دارد . رایحه این مرحله تند و تازه است.ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند بوی تند داشته و شدیدا فرار هستند و به سرعت تبخیر می گردند

2- رایحه ثانوی : رایحه ثانوی زمانیکه رایحه ابتدایی از میان می رود آشکار می گردد.رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر را تشکیل می دهد و بعنوان ملایم کننده بوی تند اولیه بکار می رود .رایحه این مرحله چیزی حدود 10 دقیقه تا 1 ساعت بعد از استعمال عطر احساس می شود .

3- رایحه پایه : این رایحه زمانی که رایحه اولیه و ثانویه از میان میروند آشکار می گردد. ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده هستند. رایحه این مرحله قبل از 30 دقیقه از استعمال عطر احساس نخواهد شد.

خانواده عطرها :

FRESHY GREEN:رایحه ای که شبیه علف و سبزه و یا برگهای تازه چیده شده می شود ـــ رایحه ی پر طراوت

ORINTAL: رایحه ی کاجی یا بلوطی و یا وانیلی ـــ رایحه ی گرم

SPICY: رایحه ی گرم وتند

WOODY: رایحه ی جنگل و چوب خشک تازه قطع شده

FLORAL: رایحه ی گلها ــــ ملایم و طبیعی

FRUITY: رایه میوه ها بجز مرکبات مانند: سیب،موز و توت فرنگی

FUNGAL: رایحه قارچ مانند

EARTHY/MOSSY: رایحه زمین ، جنگل و خاک

CITRUS: رایحه مرکبات مانند : نارنج ، لیمو ترش و پرتغا ل

TOBACCO: رایحه تنباکو

SWEET: رایحه شیرین

LIGHT: رایحه ملایم و سبک

HEAVY:رایحه سنگین و گیرا

از دیگر گروه های عطرها می توان به DEODORANTها که برا ی برطرف کردن بوی بد دهان و PERSPIRANTـــــANTI  ها که از تعریق بدن جلوگیری می کنند و AFTERSHAVE  که مردها پس از اصلاح صورت استفاده می کنند .

 

انتخاب یک عطر مناسب برای خانمها

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه می شود ، انتخاب عطر مناسب برای آنها سخت شده است . اگر گیچ شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید ، یکی ازراه حل های رفع مشکل این است که عطر را از خانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی فرد مورد نظر مطابقت  داشته باشد.

بیشتر عطرهایی که برا ی خانم ها تولید می شوند را می توانیم در شش گروه اصلی طبقه بندی کنیم . بوهای سرد ، میوه ای ، گلی ، خوراکی ، رایحه های شرقی و چوبی .هر یک از این گروههای اصلی نیز خود چند زیر گروه دارند . اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند ، به همین دلیل بهتر است که افراد تازه کار به همین شش گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیر گروهها نکنند .

 

عطرهای سرد  

این قبیل عطرها معمولا بوی تمیزی ، جوانی و انرژی می دهند برای مثال عطر blueمردانه و زنانه ، که با شیشه های آبی عرضه می شوند. درون مایه رایحه این قبیل عطرها بوی آقیانوس را در ذهن زنده می کند. در اسم چنین عطرهایی اغلب نام " آب " ، "یخ " ، "باران " و یا " خنک " به کار می رود و معمولا در شیشه های آبی تولید شده و جعبه های بسته بندی آنها نیز به رنگ آبی انتخاب می شوند . خانواده این قبیل عطرها بیشتر برای خانم های فعال و ورزش دوست پیشنهاد می شود . ازمشهورترین انواع این عطرها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

Issy Miyake L Eau de issy

Bulgari Blu Notte             

Marc Jacobs Rain               

عطرهای میوه ای

رایحه این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمی شبیه به رایحه عطرهای خنک است با این تفاوت که قدری شیرینی نیز در آن احساس می شود .درو ن مایه اصلی این قبیل عطرها معمولا در بر دارنده رایحه مرکباتی مانند لیمو ، پرتقال ، و گریپ فرود است . البته برخی از انواع عطرهایی که در این گروه جای می گیرند بوی سیب ، انگور ، گیلاس ، هلو و تمشک می دهند .خانم هایی که این قبیل بوها را دوست دارند معمولا خوش بو و خوش مشرب بوده و به راحتی می توانند با دیگران ارنباط برقرار کنند . از جمله معروفترین عطرهای میوه ای که این روزها از طرفداران زیادی برخوردار هستند عبارتند از :

Fresh Suger                      

Acqua di parma Colonia  

L.A.M.B by Gwen Stefaki

 

عطرهای گلی

خیلی راحت می توانید بوی این نوع عطرها را تشخیص دهید . بوی یک یا دوگل در آنها به راحتی قابل تشخیص است . درون مایه اصلی این نوع عطرها در بردارنده رایحه گلهای مختلفی نظیر : رز ، یاسمن ، یاس و مریم است .این قبیل عطرها مختص خانمهای رمانتیک با روحیه زنانه است . اغلب خانمها نسبت به این نوع عطرها علاقه خاصی دارند و می توان گفت که این گروه از جمله محبوب ترین عطرهای انتخابی توسط خانمها هستند . از جمله معروفترین عطرهای این گروه نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

Dior j Adore                          

Stella McCartney Stella        

Yves Saint Laurent Baby Doll

 

عطرهای خوراکی

این نوع عطرها بوی مواد غذایی می دهند .این گروه نسبت به گروهای دیگر قدمت کمتری  دارند و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شوند .درون مایه اصلی بوی این نوع عطرها ، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارند . این قبیل عطرها معمولا برای خانم های خونگرم ، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود .چند نمونه از محبوبترین عطرهای خوراکی عبارتند از :

Aquolina Chocolovers

Thierry Mugler Angel

Britney Spears fantasy

 

عطرهای شرقی

دارای رایحه ای تند ، گرم و معطر هستند . درون مایه اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبر می دهد . این عطرها معمولا مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل ذو مهربان هستند . ازجمله معروفترین عطرهایی که می توان در این گروه قرار داد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

Yvws Saint Laurent Opium

Guerlain Shalimar               

Calvin Klein Obsession     

 

عطرهای چوبی

اینها هم مانند عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدر ی ملایم تر ، دلپذیر تر و جا افتاده تر هستند .درون مایه بوی این عطرها رایحه چوب ،خزه ،صندل ، سدر و نعناع را در بردارد . عطرهایی که در این گروه جای می گیرند اغلب هم می توانند مورد استفاده خانم ها قرار بگیرند و هم آقایان . خانم ها یی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه چوب دارند عموما سرزنده ، آزاد منش و خاکی هستند . از جمله محبوب ترین عطرهای چ.بی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :

Gucci Rush        

Fendi Palazzo   

Miss Boucheron

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه هجدهم تیر 1387ساعت 16:29  توسط عباس عادل زاده   |